رنگ در معماری داخلی 1

چرخۀ رنگ ها براساس رنگ های رنگین کمان تنظیم شده است: قرمز نارنجی -زرد -سبز -آبی-بنفش. با قرار دادن این طیف ها در حول یک دایره ترکیب جدید قرمز -بنفش رنگی را ایجاد می کند که در رنگین کمان وجود ندارد، ولی در چرخۀ رنگ ها یافت می شود. با استفاده از این چرخۀ رنگ، فهمیدن ارتباط بین رنگ های مختلف آسانتر می شود.
ادامه مطلب

به کارگیری ترکیب بندی در معماری داخلی

در عالم طبیعت، ترکیب مناسب اجزای هر موجودی عامل بقا، رشد، تکامل و کارایی آن موجود است. ترکیب متوازن و سنجیدۀ اعضای بدن، از سلول ها تا رگ ها، ماهیچه ها و استخوان ها و ساختار درهم تنیده و حساب شدۀ آنها است که جسم انسان را شایستۀ حضور روح، شعور، حیات و کمال کرده امکان بقا و ادامۀ زندگی را برای او فراهم می آورد. معماری داخلی شامل انتخاب عناصر معماری داخلی و چیدمان و ترکیب آنها برای ایجاد فضا و کیفیات مورد نظر برای تأمین عملکرد مناسب، زیبایی و انتقال مفاهیم و معانی است.
ادامه مطلب

نوآوری و اختراعات در رشته معماری 2

گچ بری پلی استایرن به دلیل تنوع رنگ، نصب سریع، قابلیت شست وشو و قابلیت جابه جایی، جایگزین جدید و مناسبی در گچ بری های سقفی و دیواری است. بسیاری از افراد، گچ بری های پلی استایرن را در تزیینات داخلی ساختمان به دلیل داشتن کیفیت بالاي آنها و مزایای متعدد به انواع ديگرگچ بري ترجیح مي دهند. اين محصول جایگزین گچ بسیاری از معضلات تزیینات گچی را از بین مي برد. از سنگینی ساختمان که از معايب اصلی ساختمان سازی است، ميکاهد.
ادامه مطلب

نوآوری و اختراعات در رشته معماری 1

مهم ترین مهارت ایجاد شده توسط یک معمار داخلی این است که، دائماً، تلاش کند تا دیدگاه های تازه و ایده های جدید را در هر پروژه ارائه کند. پرداختن به پروژه باید به گونه ای باشد که گویا پروژه مدام در حال پیشرفت است.
ادامه مطلب

توانایی طراحی پلان تجاری 5

فروشگاه های بزرگ   این نوع فروشگاه ها جانشین الگوهای خرید سنتی در شهرها و روستاها شده اند. این فروشگاه ها در مرکز شهر، ناحیه، محله و یا خارج از شهر ایجاد می شوند. در فروشگاه های بزرگ ویترین نمایش با وسایل متحرک یا قابل برداشت استفاده می شود. در طرح ویترین دسترسی آسان، با حداقل از دست رفتن فضای پشت بسیار مهم است.       ویترین کنار خیابان که …
ادامه مطلب

توانایی طراحی پلان تجاری 4

فروشگاه های ویژه کوچک، بیشتر در نواحی جدید و مدرن رایج شده است. بسیاری از آ نها به عنوان بخشی از گروه های بزرگ تر برای خریداران کالاهای خاص مشغول فعالیت هستند. طراحی چنین فروشگاه هایی باید طوری باشد که بتوانند برای رقابت، خود را با تغییرات سریع هماهنگ سازند. تعداد فروشگاه های کوچک سنتی و فروشگاه های ویژه کوچک (مختص یک کالا) به تدریج کاهش یافته است زیرا قدرت رقابت با قیمت های پایین سوپرمارکت های محلی را ندارند. از مزایای سوپرمارکت های محلی آن است که در روزهای تعطیل هم باز هستند.
ادامه مطلب

توانایی طراحی پلان تجاری 3

مغازه ماهی فروشی: این مغازه احتیاج به انبار سرد، محل عرضه، اتاق های سرد برای انبار کردن در شب و یخچال های بسیار سرد برای محصولات بسیار منجمد دارد. باید توجه کرد که ماهی دودی را بر خلاف ماهی تازه باید در محل خشک انبار کرد.این نوع مغازه باید با وسایل تهویه مطبوع مجهز شده و کف و دیوارها قابل شست وشو باشد. مغازه فروش گوشت پرندگان مشابه مغازه ماهی است و ترجیحاً محل فروش مرغ و ماهی به دلیل مسائل بهداشتی بهتر است از یکدیگر جدا باشد تا مرغ بوی ماهی نگیرد.
ادامه مطلب

توانایی طراحی پلان تجاری 2

توانایی طراحی پلان تجاری انواع فروشگاه های کوچک مغازه های پخت نان سنتی و کیک پزی: این نوع مغازه ها به دلیل محصولات تازه پخته شده احتیاج به گردش خوب هوا دارد. درجه حرارت و رطوبت مغازه باید قابل تنظیم باشد و از تعرق پنجره های مغازه باید جلوگیری نمود.
ادامه مطلب

توانایی طراحی پلان تجاری 1

توانایی طراحی پلان تجاری   ساختمان های تجاری پس از شکل گیری جوامع اولیه بشری همواره داد و ستد نقش مهمی در ادامه حیات انسان داشته است. داد و ستد ابتدا به صورت پای یا پای و شاید بدون فضای معماری خاصی شکل می گرفته. به تدریج با رشد تمدن، بازارهای محلی با مشاغل ویژه شکل گرفته اند. تا بدان جا که امروزه انواع بناهای تجاری به عنوان عناصر مهم …
ادامه مطلب