فضاهای خانه 2

پذیرایی پذيرايي فضاي عمومي خانه و محلي براي پذيرايي از مهمانان و برگزاري مراسم و جشن هاي خانوادگي است. اين فضا در خانواده هاي مختلف با توجه به نوع و ميزان رفت وآمدهاي خانوادگي و روابط اجتماعي اعضاي خانواده، از درجة اهميت متفاوتي برخوردار است. پذيرايي از جمله فضاهاي رسمي و بيروني خانه محسوب مي شود؛ بنابراين خوب است كه در نزديكي ورودي خانه طراحی شود تا مهمانان جهت رسيدن به آن، از فضاهاي خصوصي خانه عبور نكنند و به آن ديد نداشته باشند. علاوه بر اين، براي پذيرايي راحت تر از مهمانان، بهتر است كه فضاي پذيرايي با آشپزخانه نيز ارتباط نزديكي داشته باشد.
ادامه مطلب

فضاهای خانه 1

«ورودی» اولین فضایی است که بعد از گشودن در خانه وارد آن می شویم. بنابراین خوب است به گونه ای جذاب، دعوت کننده، و زیبا طراحی شود، و شرایط مناسبی را برای فرد وارد شونده ایجاد کند. در بدو ورود به خانه لازم است که کفش و چتر خیس را در جایی قرار داده و بعد از شستن دست ها و صورت خود، عاری از آلودگی های خارج از خانه، تمیز و پاکیزه وارد فضاهای دیگر شود.
ادامه مطلب

عرصه زندگی خانوادگی 

 فضای نشیمن خانوادگی  ( خصوصی ) ، آشپزخانه و غذاخوری خانوادگی در این عرصه قرار دارد .    این عرصه مهم ترین بخش خانه بوده که بسیاری از فعالیت‌های جمعی از اعضای خانواده در آن رخ می‌دهد .  در این عرصه افراد راحت و خودمانی هستند .   تشخیص فضاهایی که در این عرصه قرار می گیرند و سعی در ساماندهی مناسب آنها ، شرایط خوبی را برای دور هم جمع شدن و فعالیتهایی نظیر گفت و گو ، تماشای تلویزیون ، مطالعه ، بازی و غیره فراهم میکند . خوب است که بهترین موقعیت به آن اختصاص یابد و از مناظر مناسب و شرایط خوب جوی و آفتاب بهره ببرد . حتی الامکان به فضای باز یا بالکن و فضای ورودی دسترسی داشته باشد . 
ادامه مطلب