توانایی طراحی پلان تجاری 2

انواع فروشگاه های کوچک

 

مغازه های پخت نان سنتی و کیک پزی: این نوع مغازه ها به دلیل محصولات تازه پخته شده احتیاج به گردش خوب هوا دارد. درجه حرارت و رطوبت مغازه باید قابل تنظیم باشد و از تعرق پنجره های مغازه باید جلوگیری نمود.

 

 

مغازه نان فروشی

 

مغازه های میوه و سبزیجات: در این مغازه ها انواع مختلفی از سبزیجات نگهداری می شود که هر یک نیاز به شرایط خاصی دارند مثلاً سبزیجات تازه را بایستی در محل سرد نگه داشت نه در یخچال، سیب زمینی را در اتاق تاریک و میوه را در اتاق های تاریک در درجه حرارت 5/ 1 سانتی گراد و رطوبت 95 - 85 درصد باید انبار نمود. فریزر بسیار سرد را باید برای یخ زدگی کامل تهیه کرد. دیوارها و کف مغازه بایستی از کاشی یا سنگ و قابل شست وشو باشد. برای نگهداری و عرضه میوه و سبزی از زنبیل، صندوق و جعبه استفاده می شود. زباله زیادی در زیر قفسه های نگهداری میوه جمع می شود که بایستی به راحتی تخلیه و تمیز شود. ویژگی این مغازه ها از نظر رطوبت، دما و چگونگی تخلیه زباله شبیه گل فروشی می باشد.

 

 

 

مغازه محصولات لبنی: این مغازه چون دارای محصولات فاسدشدنی است. مقررات مخصوص به خود را دارد که باید شرایط نگهداری مناسب مواد لبنی فراهم شود. دیوارها و کف باید ازمصالح قابل شست وشو باشد.

 

 

لبنیاتی