فروشگاه پوشاک مردانه

موقعیت : ایران.تهران.15 خرداد
کارفرما : مدیریت مرکز تجاری دلگشا
طراحی داخلی : استودیو دیدا
سال طراحی : 1396

MEN'S CLOTHING STORE

LOCATION : IRAN.TEHRAN.15 KHORDAD
CLIENT : DELGOSHA COMMERCIAL  COMPLEX  MANAGEMENT
INTERIOR DESIGN : DEEDA STUDIO
YEAR OF DESIGN : 2017

INTERIOR DESIGN

دکوراسیون داخلی

عکس برداشت پروژه :

برداشت یک واحد تجاری ( استودیو معماری دیدآ )
برداشت واحد تجاری ( استودیو معماری دیدآ )

تصاویر طراحی انجام شده :

طراحی ویترین مغازه پوشاک مردانه ( استودیو معماری دیدآ )
دکور مغازه پوشاک مدرن با نورپردازی خطی جهت رگال ها و ایجاد ویترین داخلی (‌استودیو معماری دیدآ )
دکور مغازه پوشاک و طراحی منحصر به فرد المان با استراکچر لزی و طراحی آینه ی دیواری و نورهای خطی آن (‌استودیو معماری دیدآ )
طراحی داخلی یک واحد فروشگاه پوشاک مردانه ( استودیو معماری دیدآ )

ویترین :
تعریف ویترین یکی از مهم ترین شاخصه هایی است که در اولین نظر در چشم بیننده خودنمایی میکند ، و در ضمن معرفی خود ، تعریفی از فضای داخل و میزان مدرن بودن آن ارائه میکند ، در واقع بخشی از معرفی فروشگاه در گروِ نحوه ی تعریف و هماهنگی ویترین با کلیت کار است .

پره های موجود در طراحی ویترین از چند جهت قابل بررسی است :  
- خلق مفهوم پرواز با توجه به شباهت پنل ها با پره ی اشیا پرنده و بال هواپیما و ...
- تغییر اندازه ی پره ها و خلق حرکت در چشم بیننده ، که به نقطه ی تاکیدی در وسط ویترین منتهی میشود ، شیاریست که چشم بیننده را به بعد و عمق دیگری از فضا ( فضای داخل فروشگاه ) دعوت میکند .
همانند نگاه ما از دریچه ی کوچک چشم به دنیای بیرون . وجود این دریچه باعث تحریک حس کنجکاوی ، جهت کشف فضای داخلی فروشگاه خواهد بود .

فرم دروازه ، مفهوم دعوت کنندگی را به ذهن متبادر میکند ، لذا با طراحی قرینه پره ها به فرم دروازه ، کششی ناخودآگاهی جهت ورود و بازدید از فروشگاه را در ذهن بازدید کنندگان ایجاد نموده ایم .
​​​​​​​
در قسمت دیوارِ جنوبی فروشگاه با توجه به اصل ضرب از طریق تقسیم ، قاب هایی در کدهای ارتفاعی مختلف جهت کاربری هایی نظیر آویز پالتو بلند و ... در نظر گرفته شده است که با ایجاد حرکت در چشم ( به دلیل ریتم کدهای ارتفاعی ) بیننده را برای بازدید از قاب ها و یا رگال های دیگر تهییج می کند .
برای هر یک ازین قاب ها به شکل مجزا کشوهایی جهت جاگذاری لوازمی چون کفش ، پیراهن و ... در نظر گرفته شده و از سطح این کشوها نیز جهت دکور داخلی مغازه میتوان بهره جست .

دیوار بخش شرقی فروشگاه به صورت کامل با پانل های فلزی پانچ مشکی رنگ پوشانده شده و دو کاربری را جهت فضای داخلی تامین مینماید ،( به عنوان فضای دکوراتیو مانند دوچرخه ی موجود در تصویر و همچنین نمایاندن اجناس خاص فروشگاه و همچنین از فضای بین دو ستون با عنوان گرین وال نیز بهره جست )
در بخش دیوار شمالی فروشگاه دو اتاقک جهت پرو جاگذاری شده که از پرده ای با جنس مخمل و به رنگ مشکی جهت درب ورودی استفاده شده است . در قسمت چپ این اتاقک ها المانی کاربردی - دکوراتیو با ساختاری هندسی طراحی شده که علاوه بر تامین کاربری فضا ، هارمونی ساختاری قدرتمندی را با دیگر رگال ها و نشیمن و ... خواهد داشت .
​​​​​​​
نورهای خطی ( با استفاده از ریسه های اس ام دی ) :
این دسته از نور که به رنگ بنفش و سفید انتخاب شده ، در فضای دکوری که شامل سقف ، چشم ویترین یا شیار وسط ، کف ویترین و همچنین در قسمت داخلی فروشگاه در زیر نشیمن و همچنین پشت رگال ها و ... در نظر گرفت شده است .
​​​​​​​
رنگ بنفش یا ارغوانی در ایران به عنوان رنگ مجلل و فاخر در وشش ها و درفش های بزرگان ایران استفاده میشده ، این رنگ همچنین به دلیل وجود پتانسیل طبیعی در خود ، نقش یک تشویق کننده را نیز در طراحی ما بازی میکند .

ویترین مغازه پوشاک ( استودیو معماری دیدآ )
طراحی ویترین مغازه ( استودیو معماری دیدآ )
نقشه ی طراحی فروشگاه پوشاک مردانه ( استودیو معماری دیدآ )
نورپردازی قابل تنظیم و متحرک طراحی داخلی فروشگاه پوشاک
پلان دکوراسیون داخلی فروشگاه مردانه ( استودیو معماری دیدآ )

Special attention to the minimalist design of the store showcase and the introduction of the shop’s harmony into the customer’s psyche before they enter the shop , also creating a sense of invitation by shaping the iron blades

Selection of industrial style and concrete and metal for interior design

Store showcase blades are led to a slot into the shop to act as the eye of the showcase

Covering the eastern wall with black metallic punch panels for decorative purposes and also to install the shop’s latest clothing

Placing Two fitting rooms and matching them with two mirrors