1. تمامی فرضیات مندرج در مدارک پروژه ( از جمله اینکه طراحی در یک فضای infill که منجر به عدم وجود بازشو و نورگیر در اضلاع شرقی و غربی خواهد شد ، صورت میپذیرد . )
2. جانمایی پروژه در نیمکره ی شمالی زمین و مدار عرضی 35 درجه ( جهت تعیین نحوه ی نور گیری طبیعی )
3. اقلیم فرهنگی محیط اجتماعی پروژه همسان با کشورهای توسعه یافته بوده و دارای سطح قابل قبولی از امنیت اجتماعی و رعایت خلوت های خصوصی است .
4. محل احداث بنا در شهرکی است که فضای مناسبی جهت پارک خودرو های ساکنین نزدیک به محل بنای ساختمان در نظر گرفته شده است و امکان ساخت پارکینگ در محل بنا وجود ندارد .
5. طراحی برای خانواده ای سه نفره شامل مرد ، همسر و فرزند دانشجو صورت پذیرفته است که اهالی خانواده به خصوص والدین ، شیفته ی هنر معاصر و هنر مدرن ( به خصوص نقاشی ) بوده و درخواست آنان اتخاذ سبک و استایلی به فراخور علاقه مندی آنانست .
6. دسترسی به بام توسط پلکانی واقع در حیاط و ضلع شمالی غربی بنا صورت میپذیرد .
باتوجه به محصور بودن اضلاع شرقی و غربی مابین دو بنای دیگر ( infill بودن بنا ) ، بدیهیست نمی توان هیچگونه بازشو و نورگیری در اضلاع شرقی و غربی ایجاد نمود ، اما با توجه به کشیدگی پلان در طول 20 متری ، استفاده از حداقلی از بازشوهای سقفی جهت تامین نور فضاهای میانی ، کمک شایانی به ارتقاء کیفیت طراحی خواهد نمود و غالبا در بناهای infill ویلایی ، مانعی جهت استفاده از نور توسط ایجاد بازشوهایی در بام وجود نخواهد داشت و برداشت ما از نص فرضیات مندرج در مدارک مسابقه با وجود قید شدن جمله “ تنها از اضلاع شمالی و جنوبی خود نور میگیرد “ چنین بوده است . ( همچنین عدم قید واژه ی “ مطلقا ” در ابتدای جمله ی مذکور گمان ما را بر این آزادی عمل تقویت نمود ، کما اینکه جهت تاکید بر عدم امکان تجاوز به خارج از این محدوده ، عبارت “ به هیچ عنوان ” قید شده است . ) با این وجود ما تصمیم گرفتیم در طراحی به حداقلی از بازشو در بام اکتفا نماییم که اگر جمله ی بالا جنبه ی مطلق داشته و برداشت ما دچار خطا بوده باشد ، با حذف بازشو ، کلیت طراحی صدمه ای نبیند . فلذا در صورتی که امکان طراحی هیچگونه بازشو در بام میسر نباشد ، 2 بخش از طرح ما آلترناتیوی به شرح زیر خواهند داشت :
1. بازشوی بالای وُید ناهارخوری مسدود شده و از نور مصنوعی جهت روشنایی استفاده میشود . (همچنین جهت بازشوی سقفی کوچک واقع در اتاق خواب مستر )
1. خلق تجربیات متعالی انسانی ( شامل خلق تجربیات همنشینی خانوادگی + خلق گشتالت های عمیق بصری در روان ساکنین ) .
2. رعایت کامل اصول معماری و قواعد ارگونومیک ، به طوری که فرم پردازی خللی در سهولت و کیفیت خدمت رسانی فضا ایجاد نکند .
1. اتخاذ استایلی مدرن با مایه هایی از سبک صنعتی و نگرشی مینیمالیستی جهت تامین نظر ساکنین و خلق حال و هوایی معاصر و مدرن .
2.حداکثر استفاده از نورطبیعی در فضاهایی که حداکثر همنشینی و با هم بودن های خانواده در آن اتفاق می افتد .
3. جانمایی آشپزخانه به عنوان قلب خانه در قلب فضاهای خانه .
4. کنترل امکانات و مدیریت هوشمند آنها .
5.ارتقاء مکانیک عملیات .
1. استفاده از پالت رنگی سه جزئی ( سفید ، قهوه ای ، مشکی ) .
2. خلق تاکیدات بصری و تاچ های رنگی .
3. خلق کنتراستی به نام ناشفافیت - شفافیت با نوع انتخاب مصالح .
4. خلق کنتراستی به نام خشنیت - نرمیّت با نوع انتخاب مصالح ( بتن و چوب ) .
5. خلق کنتراستی به نام ظرافت - وسعت (حجیمیّت ) با نوع طراحی فرم ها و دیتایل ها .
6. استفاده صریح از خطوط مستقیم ( عمودی ، افقی و مایل ) .