نورپردازی 6

نورپردازی اتاق غذاخوری

 

 

اولین و مهم ترین وظیفه نورپردازی اتاق غذاخوری تأمین نور کافی برای روشنایی بخشیدن به میز ناهارخوری به میزانی است که افراد نشسته به دور آن هم غذای خود و هم چهره افراد دیگر را به خوبی ببینند.
هنگامی که از یک بوفه جهت پذیرایی استفاده می شود باید نور کافی و مناسب برای میزبان فراهم شود تا با آسودگی خاطر وظیفه خود را انجام دهد. در این فضا تصاویر گرافیکی (نقاشی، پوستر،عکس) روی دیوار و همچنین برای قفسه های نگهداری ظروف تزیینی از نورپردازی کانونی استفاده می شود.
به منظور جلوگیری از احساس کم نوری و ایجاد فضاهای خالی در اطراف میز باید پیرامون اتاق با نور عمومی روشن شود. 
از آنجایی که حال و هوای محیط اتاق ناهارخوری اهمیت بسیاری دارد همه نورافشان ها باید به وسیله کلیدهای کم نورکننده کنترل شوند تا تنوع زیادی از ترکیبات نورپردازی را برای ایجاد حس خوشایند در هر وضعیتی به وجود آورند.

 

نورپردازی اتاق غذاخورینورپردازی اتاق غذاخوری

 

 

نورپردازی حمام و دستشویی

 

 

نورپردازی در داخل حمام معمولاً ساده، قابل پیشبینی و غالباً غیرتزیینی است. تنها نوع نورپردازی در این فضا نور عمومی برای حمام کردن و نور موضعی برای اصلاح صورت در آینه می باشد. نورپردازی موضعی در آینه ویژگی های خاص خود را دارد. مثلاً نور کافی را برای مشاهده دقیق صورت در آینه فراهم می کند.
تأثیر نور باید بدون ایجاد سایه باشد تا از مشاهده دشوار محیط جلوگیری نماید و دیدی خوشایند از صورت ایجاد کند و دیگر این که کیفیت رنگی نور لامپ انتخاب شده
باید مناسب باشد تا پوست را به شکل واقعی نشان دهد. نور عمومی وان و توالت به میزان قابل قبولی به وسیله نورپرداز بالای دستشویی تأمین می شود. یک دیوارکوب
نصب شده در محدوده توالت می تواند در صورت نیاز فضا را روشن کند.

 

 

نورپردازی حمام و دستشویینورپردازی حمام و دستشویینورپردازی حمام و دستشویی